photo blogkugif.gif
Headlines News :
Home » » Sebelum dan sesudah “boleh”

Sebelum dan sesudah “boleh”

Written By Ahdi Popos on Monday 28 November 2011 | 04:03


Boleh aku mencium keningmu
Ketika restu aku lipat-lipat jadi satu dalam kantongku
Boleh aku mengecup bibirmua
Ketika lafal aku injak-injak menjadi debuh
Boleh aku berlari hingga berkali-kali di lembah dan pegununganmu
Ketika angin dan malam mmburu nafsuku
Boleh aku meminta senapan darirahimmu
Ketika aku menjelang senja dan petang
Boleh aku meminta padamu dan tetesan jiwa kita
Ketika sepenggal nafas telah di culik azrail
Kalian tak usah menangis hanya karena aku lebur terkubur
Boleh aku mengharap pada kalian
Ketika  hanya ada putih di tanah lapang
Bertuliskan namaku
Jengoklah, aku akan selalu menunggu
Di got putih itu setiap waktu dimana arwah di lepas
Dan ucapkan bismillah sebelum kalian pergi,
Agustus 2011
Share this post :

Post a Comment

 
| Home | Tentang Kami | Pasang Iklan
Copyright © 2011-2014. Ahdi Popos - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger